Marketing sparringspartner voor Sabores de Portugal
Sabores de Portugal is een webshop met meer dan 2000+ producten geïmporteerd uit Portugal. Een stukje Portugal bij jouw thuis in Nederland.
De start van de samenwerking met Sabores de Portugal
De eigenaresse van Sabores de Portugal had een oproep geplaatst in een Business groep op Facebook met 27000 leden. Een gedetailleerd vraagstuk en een lekker bijdehand bericht. Iets met ‘help ik groei te hard en ik heb geen overzicht meer’. Altijd mooi om een luxe probleem te hebben 😉
Ze was erg duidelijk in wat ze wel en niet wilde in de oproep. Ontzettend veel reacties eronder. Andere marketeers en strategen die eronder berichten “hoi ik kost X en huur mij maar in” of “Dit kan ik oplossen in paar dagen” “ik ben een coach en kan je hierbij helpen”
Hier hou ik helemaal niet van. Ik hou van een persoonlijke aanpak en hoe kan je nou bepalen of dat er een klik is met de klant en dat JIJ zo goed bij de opdracht en de klant past? Draai het om en zorg ervoor dat je opvalt. Zodoende besloot ik om een bijdehand berichtje te sturen. Mijn bijdehand berichtje werd (gelukkig) goed ontvangen.
Mijn intentie was ook niet ‘een nieuwe klant binnenhalen’ maar eerder wat tips te geven over het vraagstuk in kwestie. Dat beviel. Laten we anders nog ff bellen is iets makkelijker dan chatten?
Het eerste gesprek
Dit gesprek duurde ruim 1 uur. Heel persoonlijk en onwijs veel gelachen. De persoonlijke klik was er en ook op zakelijk gebied. Het is nog net niet dat ze een notieboek erbij moest pakken om mijn tips en ideeën op te schrijven.
Linda was overtuigd. Ze wist dat ik een startende ondernemer was en ook nog is zwanger (op moment van kletsen) maar besloot een kansje te wagen.
Ik kreeg al snel toegang tot de achterkant van haar website en alle bijbehorende Google accounts.
De case met Sabores de Portugal
“Help ik heb geen overzicht meer, we groeien te hard”. Het bedrijf had ik een extreem korte periode meer dan 1000 nieuwe producten toegevoegd. Hierdoor was de achterkant (categorieën en subcategorieën niet meer overzichtelijk). Ook aan de voorkant van de website kwam er bij kijken dat het menu steeds voller en voller werd en hierdoor onoverzichtelijk voor haar klanten.
De oplossing
Op basis van alle toegang ben ik eerst in Analytics gedoken. Hoe navigeren de klanten van Sabores de Portugal op de website. Welke categorieën word veel op geklikt en welke niet. Waar haken de klanten af?
Hierna ben ik aan de achterkant van de website gedoken. Welke producten verkopen goed, welke producten staan in een verkeerde categorieën en hoe kan ik ervoor zorgen dat ze overzicht krijgt. Zo gezegd zo gedaan.
Linda krijgt een uitgebreid rapport van mij hoe ze de achterkant kan opschonen en de voorkant. In het rapport een uitgebreide analyse over haar menu structuur en filters op de website.
Waar is de samenwerking nu?
Klant blij. Ik blij. Na de bovenstaande casus heb ik veel meer projecten voor Sabores de Portugal mogen oppakken.
Sabores de Portugal is inmiddels een vaste maandelijkse klant bij TR marketing. Maandelijks doe ik meerdere zoekwoorden onderzoeken, geef ik tips over snelle aanpassingen om hoger op te komen in Google. Ik zie dan in mijn programma’s dat ze met specifieke woorden en pagina’s net op de 2e pagina staat. Ook pak ik gehele Pinterest op (organisch en Binnenkort ook betaald).
TR marketing is een vaste marketing sparringpartner van Sabores de Portugal geworden en dat deze samenwerking allemaal begon met een bijdehand bericht had ik niet verwacht 😉
Na deze fantastische case mocht ik samen met Delucro de compleet nieuwe website realiseren voor Sabores de Portugal. Maar dit is een verhaal voor andere keer.
Binnenkort lees je hier meer over.