Welkom bij de algemene voorwaarden van TR marketing! Voordat we aan de slag gaan met onze samenwerking, wil ik je graag informeren over mijn algemene voorwaarden. De algemene voorwaarden zijn de basis voor onze samenwerking en zijn ontworpen om duidelijkheid, bescherming en transparantie te bieden aan zowel jou als mij. Ik adviseer je om deze voorwaarden zorgvuldig door te lezen! Mocht je vragen hebben over de algemene voorwaarden, kun je deze mailen naar: info@tr-marketing.nl.

 

 

De volgende begrippen komen regelmatig terug in deze algemene voorwaarden:

  • Algemene voorwaarden: het geheel van bepalingen dat hieronder is opgenomen.
  • Ik, mij(n): de eenmanszaak Tr marketing, ook handelend onder de naam Pinteresthulp en Seo hulp in Purmerend, opgericht naar Nederlands recht, gevestigd te Purmerend en ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 92423973. Ik ben Opdrachtnemer bij de overeenkomst.
  • Jij, je of jou(w): de natuurlijke persoon of de rechtspersoon die handelt in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf en die een overeenkomst gaat sluiten of heeft gesloten met mij. Jij bent Opdrachtgever bij de overeenkomst.
  • Overeenkomst: de overeenkomst die tot stand komt of is gekomen tussen jou en mij.
  • Schriftelijk: op papier of digitaal (bijvoorbeeld een e-mail).
  • Wij, we, ons of onze: jij en ik samen.
  • Website: de websites van TR marketing, tr-marketing.nl, www.pinteresthulp.nl en www.seohulpinpurmerend.nl.

 

 

  1.   De algemene voorwaarden

Wanneer zijn de algemene voorwaarden van toepassing?

  • 1. De algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes, overeenkomsten, werkzaamheden en diensten die ik verstrek, verleen en/of uitvoer.
  • 2. Mijn algemene voorwaarden zijn ook van toepassing indien ik derden inschakel voor de uitvoering van de overeenkomst, tenzij ik anders bepaal.
  • 3. Op de overeenkomst zijn uitsluitend deze algemene voorwaarden van toepassing. Indien jij ook (algemene) voorwaarden hanteert, zijn deze uitdrukkelijk niet van toepassing (deze worden van de hand gewezen).

Kunnen we afwijken van de algemene voorwaarden?

  • 4. Afwijking van de algemene voorwaarden is alleen mogelijk als wij dit schriftelijk en uitdrukkelijk overeenkomen.
  • 5. Indien wij afwijken van de algemene voorwaarden, blijven de overige bepalingen uit de algemene voorwaarden gewoon geldig.

Kunnen de algemene voorwaarden worden gewijzigd of aangevuld?

  • 6. Ik ben bevoegd de algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen en/of aan te vullen. Indien deze wijzigingen en/of aanvullingen invloed hebben op een lopende overeenkomst, stel ik je hiervan op de hoogte. Jij mag de overeenkomst niet beëindigen.
  • 7. Gewijzigde algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op reeds bestaande aanbiedingen en overeenkomsten. De meest recente versie van de algemene voorwaarden is van toepassing op de overeenkomst.

Wat als één of meerdere bepalingen tegenstrijdig, onduidelijk of onjuist zijn of in rechte onverbindend worden verklaard?

  • 8. Als een bepaling uit deze algemene voorwaarden tegenstrijdig is aan een bepaling uit een specifieke overeenkomst, heeft de bepaling uit de specifieke overeenkomst voorrang, tenzij ik uitdrukkelijk anders bepaal.
  • 9. Als een bepaling uit deze algemene voorwaarden onduidelijk of onjuist is, moet deze bepaling zoveel mogelijk in het licht van de andere algemene voorwaarden worden uitgelegd.
  • Als een bepaling uit deze algemene voorwaarden in rechte onverbindend wordt verklaard, bijvoorbeeld omdat deze bepaling wordt vernietigd of nietig wordt verklaard, blijven de overige bepalingen gewoon geldig.

 

  1. Mijn aanbod
    • 1. Mijn aanbod is vrijblijvend, dat betekent dat ik mijn aanbod nog kan herroepen nadat jij het hebt aanvaard.
    • 2. Advertentiekosten zijn niet inbegrepen in het aanbod en komen apart voor jouw rekening en worden van de door jou opgegeven betaalmethode afgeschreven.
    • 3. Een aanbod is in beginsel dertig (30) dagen geldig, tenzij ik een andere termijn aangeef. Dat betekent dat jij binnen deze termijn het aanbod dient te aanvaarden, anders vervalt het automatisch.
    • 4. Een aanbod geldt niet automatisch voor vervolgopdrachten of nieuwe opdrachten, tenzij ik dit uitdrukkelijk aangeef.
    • 5. Een aanbod is gebonden aan jouw organisatie, dit betekent dat derden hier geen rechten aan kunnen ontlenen.
    • 6. Ik ben niet gebonden aan een aanbod indien jij begrijpt of in alle redelijkheid kan begrijpen dat het aanbod berust op een kennelijke misslag, bijvoorbeeld een typefout, rekenfout, vergissing en/of verschrijving.

 

  1. Totstandkoming van de overeenkomst
    • 1. Onze overeenkomst komt tot stand op het moment dat:
      • 1.1. jij mijn aanbod aanvaardt, ik dit als zodanig schriftelijk aan jou bevestig; of
      • 1.2. ik uit jouw handelingen of gedragingen in alle redelijkheid mag afleiden dat jij mijn aanbod hebt aanvaard; of
      • 1.3. ik met jouw (stilzwijgende) instemming met mijn werkzaamheden start.
    • 2. Ik ben gerechtigd een aanbetaling of volledige vooruitbetaling van jou te verlangen. Ik ben dan gerechtigd om mijn werkzaamheden op te schorten tot het moment dat ik de betaling in goede orde heb ontvangen. Ik word niet schadeplichtig jegens jou indien ik mijn werkzaamheden opschort.
    • 3. Indien ik werkzaamheden verricht op basis van mijn uurtarief, maak ik vooraf een inschatting voor het aantal uren dat ik kwijt verwacht te zijn voor de werkzaamheden. Deze inschatting is een indicatie, er kunnen dus geen rechten aan worden ontleend.
    • 4. Met het accepteren van het aanbod ontstaat een betalingsverplichting voor jou.
    • 5. De overeenkomst kwalificeert als een overeenkomst van opdracht in de zin van artikel 7:400 Burgerlijk Wetboek.

 

  1. De uitvoering van de overeenkomst

Algemeen

  • 1. Ik voer de overeenkomst altijd uit naar mijn beste inzicht en vermogen. Ik geef alleen nooit garanties over mijn werkzaamheden voor bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend, het bereiken van beoogde resultaten en/of doelstellingen. Op mij rust namelijk geen resultaatsverplichting, maar een inspanningsverplichting.
  • 2. Ik ben niet verantwoordelijk voor het uitblijven van conversies als gevolg van advertenties. Zo kunnen externe factoren, zoals marktontwikkelingen en doelgroepgedrag, invloed hebben op de resultaten.
  • 3. Indien de overeenkomst betrekking heeft op advertentiewerkzaamheden, ben ik gerechtigd een advertentie stop te zetten indien de kosten van de advertentie naar mijn mening op enig moment te hoog worden. Dit doe ik altijd in overleg met jou.
  • 4. Ik ben gerechtigd (een gedeelte) van mijn werkzaamheden door derden te laten verrichten, zonder dat ik hiervoor toestemming nodig heb van jou. De toepasselijkheid van artikelen 7:404 en 7:407 lid 2 Burgerlijk Wetboek is uitgesloten.
  • 5. De termijnen en deadlines die ik met jou communiceer zijn geen fatale termijnen, maar zijn indicatief van aard. Ik kan nooit aansprakelijk worden gesteld voor termijnoverschrijding, en de overeenkomst kan ook niet worden ontbonden als ik termijnen overschrijd.
  • 6. De termijnen voor de uitvoering van de overeenkomst starten pas met lopen op het moment dat ik alle voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens, documenten, input en andere informatie van jou heb ontvangen.
  • 7. Ik voer mijn werkzaamheden alleen uit ten behoeve van jou. Derden kunnen dus geen rechten ontlenen aan de inhoud van mijn werkzaamheden.
  • 8. Omdat mijn diensten online worden geleverd, kan ik er niet voor instaan dat de diensten op ieder moment en/of vanuit iedere locatie (goed) bereikbaar zijn.
  • 9. Jij bent niet gerechtigd jouw rechten en verplichtingen uit de overeenkomst over te dragen aan een derde, tenzij ik hier schriftelijk en uitdrukkelijk toestemming voor verleen.
  • Ik heb geen bewaarplicht ten aanzien van documenten, (inlog)gegevens en andere informatie. Jij dient zelf zorg te dragen voor een deugdelijke opslag en het maken van reservekopieën. Bovendien ben ik niet aansprakelijk voor verloren of gehackte accounts.

Jouw verplichtingen

  • Jij bent verplicht om mij zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen tien (10) werkdagen na het tot stand komen van de overeenkomst, te voorzien van alle benodigde documenten, (inlog)gegevens en andere informatie om de overeenkomst in goede orde uit te kunnen voeren. Indien je dat niet tijdig en/of niet volledig doet, ben ik gerechtigd mijn werkzaamheden op te schorten, zonder dat ik hierbij schadeplichtig word jegens jou. Ik ben dan ook gerechtigd om de overeengekomen deadlines en oplevertermijnen te verschuiven.
  • Jij bent zelf verantwoordelijk voor het behalen van de door jou beoogde resultaten en/of doelstellingen.
  • Jij dient je tijdens de uitvoering van een overeenkomst optimaal in te zetten. Dat houdt bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend, in dat jij tijdig reageert, goed bereikbaar bent en je houdt aan alle afgesproken termijnen.
  • Jij handelt bij het verstrekken van informatie en documenten nooit in strijd met de intellectuele eigendomsrechten van derden.

Bijzondere bepalingen voor strippenkaarten

Indien je een strippenkaart afneemt, gelden de volgende aanvullende bepalingen:

  • De strippenkaart dient vooraf in zijn geheel te worden betaald.
  • De strippenkaart is één (1) jaar geldig na de aanschafdatum. Ongenoten diensten komen te vervallen en zijn niet inwisselbaar voor geld of andere diensten.
  • De strippenkaart is gebonden aan jouw organisatie en kan niet worden overgedragen aan derden.
  • Het gebruik van de strippenkaart is uitsluitend bedoeld voor maandelijks onderhoud, hulp en advertenties. De strippenkaart kan niet worden ingezet voor projecten op maat of nieuwe websites.
  • Ik ben gerechtigd bij misbruik of schending van de algemene voorwaarden de strippenkaart per direct ongeldig te verklaren, zonder dat jij recht hebt op (gedeeltelijke) restitutie.

Bijzondere bepalingen voor het bouwen van complete websites

  • Indien ik voor jou een complete website bouw, heb jij recht op twee (2) kosteloze feedbackrondes per project, tenzij wij iets anders afspreken.
  • De feedback moet zien op de door jou eerder doorgegeven wensen. Een verandering of uitbreiding valt niet onder de kosteloze feedbackronde, hier breng ik meerkosten voor in rekening.
  • Jij bent verplicht de geleverde feedback te leveren binnen tien (10) werkdagen nadat ik het concept aan jou heb toegestuurd. Indien je dat niet binnen die termijn doet, heb je geen recht meer de feedback kosteloos door te voeren en wordt de overeenkomst als afgerond beschouwd. Indien je na afloop van laatstgenoemde termijn toch nog feedback door wenst te voeren, kan ik dit weigeren of uitvoeren tegen betaling van een meerprijs (mijn laatst geldende uurtarief).
  • Indien je meer feedback wenst door te voeren dan wij hebben afgesproken, beschouw ik dit als meerwerk en breng ik hiervoor mijn laatst geldende uurtarief in rekening.
  • Voor het bouwen van een website kan ik gebruik maken van de betaalde plugin Elementor Pro. Je kunt deze licentie via mij afnemen voor een gereduceerd tarief, of je kunt de licentie zelf aanschaffen voor het reguliere tarief. Indien je de licentie via mij afneemt, factureer ik deze jaarlijks aan je. Bij beëindiging van mijn bedrijf of mijn dienstverlening aan jou, dien je zelf zorg te dragen voor een eigen licentie en betaling daarvan.
  • Jij bent zelf verantwoordelijk voor het uitvoeren van updates van plugins en het maken van back-ups van de website, tenzij wij iets anders afspreken.
  • Indien jij een onderhoudspakket hebt aangeschaft bij mij, houd ik de plugins up-to-date en zorg ik dat de website werkend en functioneel is. Ik maak echter geen back-ups van de website, hier ben jij zelf voor verantwoordelijk.
  • Indien de overeenkomst betrekking heeft op het bouwen van een website, ben jij na oplevering verantwoordelijk voor de website. Ik sta er niet voor in dat de website in de toekomst altijd goed functioneert, tenzij jij een onderhoudspakket voor de website hebt lopen bij mij.
  • Indien wij tijdens de uitvoering van de overeenkomst gebruik maken van Google Analytics en/of Google Search Console, ben ik niet verantwoordelijk voor het verlies van gegevens of toegang tot deze accounts. Ik adviseer jou om altijd minimaal twee (2) beheerders aan te stellen en gebruik te maken van tweestapsverificatie.

Meerwerk en wijzigen van de overeenkomst

  • Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het nodig is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen en/of aan te vullen, treden wij hierover in overleg en passen wij de overeenkomst vervolgens aan.
  • Indien de wijziging en/of aanvulling van de overeenkomst financiële gevolgen heeft voor de overeenkomst, stel ik je hier spoedig van op de hoogte en ben ik gerechtigd meerkosten in rekening te brengen bij jou.
  • Ik ben gerechtigd een wijziging en/of aanvulling van de overeenkomst te weigeren, maar ik hou altijd recht op betaling van de reeds oorspronkelijk overeengekomen werkzaamheden. De weigering van een wijziging en/of aanvulling van de overeenkomst door mij is geen geldige grond voor jou om de overeenkomst te beëindigen.

 

  1. Tarieven
    • 1. Mijn tarieven zijn in euro’s (€), exclusief BTW en overige bijkomende kosten, zoals meerkosten, reis- en parkeerkosten en kosten voor licenties.
    • 2. Voor iedere klant breng ik aanvullend € 65,- opstartkosten in rekening, zodat ik mij goed kan verdiepen in jouw bedrijf en branche.
    • 3. Advertentiekosten zijn niet inbegrepen in het aanbod en komen apart voor jouw rekening en worden van de door jou opgegeven betaalmethode afgeschreven.
    • 4. Ik ben gerechtigd een spoedtarief in rekening te brengen ter hoogte van + 10 % van mijn standaardtarief, indien mijn werkzaamheden moeten worden verricht op een feestdag, in het weekend of na 19:00 uur.
    • 5. Ik ben gerechtigd reiskosten in rekening te brengen. Binnen Purmerend en een straal van 5 kilometer vanaf Purmerend breng ik geen reiskosten in rekening. Voor locaties buiten deze straal geldt een reiskostenvergoeding van € 0,25 per kilometer. Indien de reistijd langer is dan 45 minuten vanaf mijn adres voor een enkele reis, wordt daarnaast het laatst geldende uurtarief in rekening gebracht. Parkeerkosten reken ik voor 100 % door.
    • 6. Indien ik meer werk heb moeten verrichten dan oorspronkelijk is overeengekomen, ben ik gerechtigd deze meerkosten in rekening te brengen tegen mijn laatst geldende uurtarief. Ik breng deze meerkosten alleen in rekening indien jij hier akkoord voor hebt gegeven.
    • 7. Ik ben te allen tijde gerechtigd om mijn tarieven aan te passen. Indien ik mijn tarieven aanpas, laat ik dit één (1) maand voorafgaand aan de ingang aan je weten.
    • 8. Jij kan geen rechten ontlenen aan tarieven en prijzen uit het verleden.

 

  1. Betaling
    • 1. Ik verstuur mijn facturen digitaal. Jij stemt ermee in dat jij geen papieren factuur ontvangt.
    • 2. Ik ben gerechtigd een aanbetaling of volledige vooruitbetaling te verlangen en tussentijds facturen te versturen.
    • 3. In onderling overleg is het mogelijk om in termijnen te betalen. Indien jij een termijn niet op tijd betaalt, ben ik gerechtigd mijn werkzaamheden per direct op te schorten, zonder dat ik hierbij schadeplichtig word jegens jou. Bovendien zijn alle toekomstige termijnen direct opeisbaar.
    • 4. De betaling van een factuur dient plaats te vinden binnen veertien (14) dagen na ontvangst van de factuur, tenzij anders is aangegeven op de factuur.
    • 5. Indien je de factuur niet tijdig betaalt, ben je van rechtswege (direct) in verzuim en ben je een vertragingsrente verschuldigd gelijk aan de geldende wettelijke rente. Bij niet tijdige betaling komen bovendien zowel de buitengerechtelijke als gerechtelijke incassokosten geheel voor jouw rekening, met een minimum van € 150,-.
    • 6. Jij bent niet bevoegd om jouw betaling te verrekenen of op te schorten zonder mijn uitdrukkelijke toestemming.
    • 7. Indien je een factuur niet tijdig betaalt, ben ik gerechtigd mijn werkzaamheden op te schorten tot het moment dat ik jouw volledige betaling heb ontvangen. Indien ik mijn werkzaamheden opschort, word ik niet schadeplichtig jegens jou.
    • 8. Indien je bezwaar hebt tegen een factuur, schort dit jouw betalingsverplichting niet op.

 

  1. Beëindigen van de overeenkomst

Algemeen

  • 1. Onze overeenkomst wordt in beginsel aangegaan voor bepaalde tijd, tenzij wij anders bepalen.

Opzegging

  • 2. Ik ben gerechtigd de overeenkomst per direct tussentijds op te zeggen, zonder dat ik hiervoor een annuleringsvergoeding hoef te betalen en/of hierbij schadeplichtig word jegens jou. Indien ik de overeenkomst op zeg, heb ik recht op betaling van mijn uitgevoerde werkzaamheden en gemaakte kosten.
  • 3. Indien de overeenkomst eenmalig van aard is (bijvoorbeeld het bouwen van een website en het uitvoeren van zoekwoorden- en concurrentieonderzoeken) mag je de overeenkomst tussentijds opzeggen, maar ben jij altijd de volledige prijs, vermeerderd met eventuele bijkomende kosten, aan mij verschuldigd.
  • 4. Indien jij de overeenkomst wordt aangegaan voor langere duur, gelden de volgende bepalingen:
    • 4.1. Maandelijkse marketing hulp en ondersteuning: bij opzegging dien je een opzegtermijn van één (1) kalendermaand in acht te nemen. Opzegging dient te geschieden vóór de 15e van iedere maand;
    • 4.2. Advertenties en social media beheer: de overeenkomst wordt aangegaan voor een minimumduur van drie (3) maanden. Tijdens deze periode kan de overeenkomst niet tussentijds worden opgezegd door jou. Indien je toch wenst op te zeggen, ben je het volledig afgesproken bedrag voor de minimumduur van drie (3) maanden aan mij verschuldigd. Na afloop van deze periode is de overeenkomst maandelijks opzegbaar;
    • 4.3. Advertenties voor specifieke periodes of thema’s: indien ik een advertentiecampagne uitvoer op basis van een vooraf overeengekomen periode of thema, bijvoorbeeld Valentijnsdag of Moederdag, geldt er geen minimumduur als genoemd in artikel 7.4.2 van de algemene voorwaarden. Indien jij een eenmalige advertentiecampagne tussentijds wil opzeggen, ben je bij opzegging de volledig overeengekomen vergoeding aan mij verschuldigd.
  • 5. Opzegging moet schriftelijk, per e-mail, plaatsvinden. Een opzegging op een andere wijze, bijvoorbeeld via WhatsApp of social media, is niet geldig.

Opschorting en/of ontbinding

  • 6. Ik ben gerechtigd mijn werkzaamheden op te schorten en/of de overeenkomst te ontbinden, zonder voorafgaande ingebrekestelling en zonder gerechtelijke tussenkomst, indien jij in staat van faillissement wordt verklaard, faillissement aanvraagt, een afkoelingsperiode op grond van de Wet Homologatie Onderhands Akkoord (Whoa) verzoekt, onder curatele of bewind wordt gesteld, (voorlopige) surseance en/of uitstel van betaling aanvraagt, jouw bedrijfsactiviteiten staakt, executoriaal beslag op het vermogen van jouw onderneming wordt gelegd of op een andere manier blijkt dat jij niet aan jouw betalingsverplichting voldoet of wanneer ik redelijkerwijs kan verwachten dat jij niet aan jouw betalingsverplichting gaat voldoen.
  • 7. Indien de overeenkomst wordt ontbonden, zijn al mijn vorderingen op jou direct opeisbaar en komen de licenties als genoemd in artikelen 8.2, 8.4 en/of 8.5 van de algemene voorwaarden direct te vervallen.
  • 8. Indien ik overga tot het opschorten van mijn werkzaamheden en/of het ontbinden van de overeenkomst, word ik niet schadeplichtig jegens jou.

 

  1. Intellectueel eigendomsrecht
    • 1. Ik ben en blijf rechthebbende van alle intellectuele eigendomsrechten op alle websites, teksten, content, e-books, digitale inhoud, foto’s en andere documenten, diensten en/of werken (hierna gezamenlijk te noemen: ‘producten’) die door mij zijn vervaardigd in het kader van de overeenkomst, alles in de ruimste zin van het woord.
    • 2. De producten mag jij alleen gebruiken op de wijze en voor de doeleinden die wij vooraf schriftelijk zijn overeengekomen. Het gebruik van de producten is pas toegestaan indien de producten als definitief zijn opgeleverd door mij en wanneer jij aan al jouw betalingsverplichtingen hebt voldaan. Het auteursrecht wordt uitdrukkelijk niet overgedragen en blijft altijd bij mij.
    • 3. Jij bent niet gerechtigd de producten op een andere wijze te gebruiken dan zoals tussen ons is overeengekomen. Het is bijvoorbeeld niet toegestaan de producten te verveelvoudigen, bewerken, aan te passen, publiceren, delen, kopiëren, openbaren, verkopen, verstrekken en/of overdragen aan derden, zonder mijn schriftelijke en uitdrukkelijke toestemming.
    • 4. Indien de overeenkomst betrekking heeft op het bouwen van een website: ik verleen aan jou een niet-overdraagbare licentie voor onbepaalde tijd om de door mij gemaakte website te gebruiken wanneer jij aan al jouw betalingsverplichtingen hebt voldaan en de website als definitief is opgeleverd door mij. Het is toegestaan om teksten aan te passen en foto’s te wijzigen op de website. Het is echter niet toegestaan om de lay-out van de website aan te passen (het wijzigen van kleuren, schuiven van elementen etc.), deze wijzigingen mogen uitsluitend door mij worden uitgevoerd. Iedere pagina van de website, in de footer, dient te zijn voorzien van een zichtbare en leesbare naamsvermelding van ‘TR-marketing’ (webdesign door: TR-marketing). Het auteursrecht wordt uitdrukkelijk niet overgedragen en blijft te allen tijde bij mij.
    • 5. Indien de overeenkomst betrekking heeft op een zoekwoorden- of concurrentieonderzoek: jij mag de data uit deze onderzoeken uitsluitend voor interne doeleinden gebruiken. De data is strikt vertrouwelijk en mag je niet openbaren, verveelvoudigen of delen met derden. Daarnaast is het ook uitdrukkelijk niet toegestaan om de data geheel of gedeeltelijk te publiceren, bijvoorbeeld op social media. Indien jij de onderzoeken wilt delen met een derde partij, dien jij hier vooraf mijn schriftelijke toestemming voor te hebben gekregen.
    • 6. Niet-gebruikte producten, zoals concepten, die uiteindelijk niet worden gebruikt voor het eindresultaat, mag jij niet gebruiken en/of delen, en blijven mijn eigendom.
    • 7. Indien jij inbreuk maakt op een intellectueel eigendomsrecht, maak ik aanspraak op een onmiddellijk opeisbare boete ter hoogte van € 5.000,- per gebeurtenis, vermeerderd met € 50,- per dag voor iedere dag dat de overtreding voortduurt.
    • 8. Indien ik meer schade lijd door de inbreuk, heb ik ook recht om aanvullende schadevergoeding te vorderen.
    • 9. De betaling van een boete en/of schadevergoeding geeft geen recht op verder ongeoorloofd gebruik van de producten.
    • Ik heb, met inachtneming van jouw belangen, het recht om de producten te gebruiken voor eigen promotie- en publiciteitsdoeleinden, bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend, publicatie op de website, publicatie in mijn portfolio, publicatie op sociale media en/of te gebruiken voor drukwerk. Indien jij hiertegen bezwaar hebt, dien jij dit voor het sluiten van de overeenkomst aan mij uitdrukkelijk kenbaar te maken.
    • Bovendien geef jij, door het aangaan van de overeenkomst, mij toestemming om jouw (bedrijfs)naam en project te vermelden als referentie op mijn website en/of op mijn sociale media, inclusief een case study. Hier ontvang je geen vergoeding voor. Indien jij hiertegen bezwaar hebt, dien jij dit voor het sluiten van de overeenkomst aan mij uitdrukkelijk kenbaar te maken.

 

  1. Aansprakelijkheid en vrijwaring
    • 1. Ik ben alleen aansprakelijk voor de schade die is ontstaan doordat ik opzettelijk of bewust roekeloos heb gehandeld.
    • 2. Voor de volgende schadeposten en situaties ben ik bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend, uitdrukkelijk niet aansprakelijk:
      • 2.1. Indirecte schade, bijvoorbeeld schade aan derden, geleden verlies, gemiste besparingen, gederfde winst;
      • 2.2. Resultaten die tegenvallen;
      • 2.3. Doelstellingen die niet zijn behaald;
      • 2.4. Wijzigingen, aanpassingen of herzieningen van de producten die jijzelf of een derde hebben toegepast of doorgevoerd;
      • 2.5. Schade of defecten aan websites als gevolg van achterstallig onderhoud, het niet-updaten van plugins of gebrekkige beveiliging;
      • 2.6. Technische problemen;
      • 2.7. Reacties op gepubliceerde content;
      • 2.8. Verloren gaan en/of opschorting en/of blokkering van (social media) accounts;
      • 2.9. Schade veroorzaakt door diensten, platforms of software van derden;
      • 2.10. Schade veroorzaakt door situaties die buiten mijn bereik liggen, zoals hacks en/of storingen;
      • 2.11. Verloren gaan van inloggevens;
      • 2.12. Schade voortvloeiende uit werkzaamheden van de door mij ingeschakelde derden (hiermee sluit ik het bepaalde in artikel 6:76 Burgerlijk Wetboek uit);
      • 2.13. Schending van intellectuele eigendomsrechten doordat jij of een aan jou gelieerde derde inbreuk pleegt op intellectuele eigendomsrechten van anderen;
      • 2.14. Schade die is ontstaan doordat jij onjuiste en/of onvolledige gegevens en/of informatie aan mij hebt verstrekt.
    • 3. Indien ik toch aansprakelijk kan worden gehouden, ben ik alleen aansprakelijk voor directe schade die direct verband houdt met de uitvoering van onze overeenkomst. Zo ben ik bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend, niet aansprakelijk voor gevolgschade of schade aan derden.
    • 4. Mijn aansprakelijkheid is altijd beperkt tot maximaal één (1) keer het factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft, met een maximum van € 1.000,- per schadeveroorzakende gebeurtenis.
    • 5. Jij vrijwaart mij ter zake van alle aanspraken van derden die in verband staan met of voortvloeien uit (zowel direct als indirect) de uitvoering van de overeenkomst.
    • 6. Een aanspraak van jou jegens mij vervalt door verloop van twaalf (12) maanden nadat de overeenkomst is afgelopen.

 

  1. Geheimhouding
    • Onder vertrouwelijke informatie wordt in dit artikel verstaan: alle informatie die als zodanig als vertrouwelijk is aangemerkt of wanneer het vertrouwelijke karakter voortvloeit uit de aard van de informatie.
    • Wij zijn beide gehouden tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die in het kader van de overeenkomst is verkregen en/of is verstrekt.
    • Indien een van ons op grond van een wettelijke bepaling en/of een rechterlijke uitspraak is gehouden om vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken, is deze partij niet gehouden aan schadevergoeding.
    • Ik ben niet gehouden aan de geheimhoudingsverplichting wanneer ik de vertrouwelijke informatie deel met derden die ik inschakel voor de uitvoering van de overeenkomst, zoals werknemers, adviseurs of zzp’ers.

 

  1. Overmacht
    • Een overmachtsituatie is een situatie waarin het voor mij onmogelijk is om de overeenkomst uit te voeren, zoals bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend: ziekte, uitval van elektriciteit, overlijden van naasten, stakingen, niet-werkende/kapotte apparatuur (zoals een laptop en telefoon), (netwerk)storingen, epidemieën, pandemieën, brand en overheidsbesluiten.
    • Ik ben niet gehouden aan het nakomen van mijn verplichtingen indien ik word verhinderd door een overmachtsituatie.
    • Indien sprake is van een overmachtsituatie, ben ik gerechtigd de overeenkomst tijdelijk te onderbreken en mijn werkzaamheden op te schorten. Als de overmachtsituatie langer dan dertig (30) dagen blijft voortbestaan, ben ik gerechtigd om de overeenkomst te ontbinden.
    • Indien ik overga tot het opschorten en/of het ontbinden van de overeenkomst, hoef ik geen schadevergoeding aan jou te betalen. Wel heb ik recht op betaling van mijn reeds gewerkte uren, gedane investeringen en gemaakte kosten.

 

  1. Geschillenregeling
    • Op iedere rechtsbetrekking tussen ons is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
    • Indien sprake is van een geschil, zullen wij ons eerst maximaal inspannen om er in onderling overleg uit te komen.
    • De rechtbank Noord-Holland is bevoegd om van een geschil tussen ons kennis te nemen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.

 

 

Deze algemene voorwaarden zijn voor het laatst bijgewerkt op 12 maart 2025.

Scroll naar boven